Световният доклад за състоянието на безопасността по пътищата на СЗО от 2013 г. гласи "Страни със средни доходи, които се моторизират бързо, са най-тежко засегнати." където "се случват осемдесет процента от смъртните случаи по пътищата". Ето защо IMPACT се фокусира върху такива страни в ЕС, Латинска Америка и Азия, за да подкрепят не само постигане на европейската цел за 2020 г. за намаляване наполовина жертвите на пътя, но и на тези на Десетилетието за действие за пътна безопасност 2011-2020 г. на ООН. В Европа фокусът е върху страни, които изостават с резултатите. Това са Румъния (96), България (82) и в по-малка степен Унгария (61), които имат смъртни случаи отнесени към населението далеч над средното ниво от 55 смъртни случая на един милион души в ЕС през 2012 г. (ЕК, Пътна безопасност 2012: Как се справя вашата страна?). Докато смъртните случаи по пътищата са намалени с 43% средно за ЕС-27 през периода 2001-2010 г., тези страни постигат намаления от 40% (Унгария), 23% (България) и само 3% (Румъния) (СЗО). Въпреки това партньорите от тези страни са добре екипирани, за да носят активно социалната промяна в техните общества и младежта като цяло е добре разположена към това, което IMPACT може да им предложи. В LIVES изследвахме мнението на 2649 млади хора от България, Унгария, Румъния и Полша. 21% от анкетираните се посочили, че информацонните и превантивни кампании са най-ефективната мярка за намаляване на броя на смъртните случаи по пътищата в краткосрочен план. 19% мислят същото и в дългосрочен план. 41% подчертават, че използването на интерактивно неформалното образование е най-ефективната мярка за повишаване на осведомеността сред участниците в движението.
Сблъсквайки се със средно 161 смъртни случая на един милион души в района на Северна и Южна Америка и 185 в Западния тихоокенски регион, проектът включва Аржентина (127) и Китай (205) (СЗО). Консорциумът в IMPACT е съставен от ключови организации работещи за безопасност по пътищата, четири от които са активни членове на Европейския младежки форум за пътна безопасност, и те могат да гарантират успешното прилагане на ефективни мерки за пътна безопасност, насочени към младите хора. Европейските организации са работили заедно в различни европейски проекти. Китайският партньор също има опит в работата в проекти на ЕС. В Латинска Америка партньор е нов в работата с финансирани от ЕС инициативи, но той беше препоръчан от Националната агенция за пътна безопасност на Аржентина и ще работи по проекта в тясно сътрудничество с Иберо-американската обсерватория за пътна безопасност. Партньорите не са избрани само въз основа на уменията и възможност за принос, но също на географски принцип, ясно фокусирайки се върху държави като цяло засегнати от висока смъртност на пътя и бавни подобрения в посока намаляване на смъртните случаи на европейско и световно равнище. Там необходимостта от подобряване на интервенциите е от първостепенно значение. Консорциумът представлява също обединяване на най-добрите партньори от проектите ACCORD и LIVES. Той е достатъчно голям, за да събере информация от много различни гледни точки и да предостави всички необходими компетенции в проекта. Всеки партньор носи специфичен опит и експертиза, които или се допълват взаимно, или представляват различни аспекти на същите плюсове. Избраните лидери на дейности имат богат опит и ще дадат на сравнително новите партньори възможност и необходимата подкрепа, за да израстнат в новата си роля. Балансът е отразен в бюджета, където всички партньори имат съответстващ дял, отразяващ техните роли и относително тегло. Всички партньори са ключови играчи, които могат да прилагат мерки, което е важно да се осъществи такъв амбициозен проект. Те самите са част и от целевата група са, което гарантира успешно разпространение.